10 seo tipů pro správnou a bezproblémovou indexaci

29. 3. 2020
0
0
6 min.
10 seo tipů pro správnou a bezproblémovou indexaci

SEO je velmi rozsáhlé a daleko přesahuje možnosti tohoto článku. Jediné seo, které umíme ovlivnit je tak zvané technické (onpage) seo. Je obsažené v kódu webových stránek. Pokud zmáknete všech 10 tipů perfektně odladit, budete vyhledávači zaindexování správně a budete mít silnou pozici ve výsledcích vyhledávání SERP.

1. Vyplňujte meta title a description tagy

Ideální délka meta <title> je rozmezí 60 až 70 znaků. Pro description je to rozmezí 150 až 160 znaků včetně znaků a mezer. Neměli byste zapomenou na og tagy, které umožňuji správné a hezké sdílení webu na sociální sítích a aplikacích.

html
		<title>Title</title>
<meta content="index,follow" name="robots" />
<meta name="description" content="A description displayed below the title." />
<!-- og meta -->
<meta property="og:title" content="Title" />
<meta property="og:description" content="A description displayed below the title." />
<meta property="og:url" content="/" />
<meta property="og:site_name" content="Website name" />
<meta property="og:type" content="article" />
<!-- og image -->
<meta property="og:image" content="/images/social.jpg" />
<meta property="og:image:width" content="1200" />
<meta property="og:image:height" content="630" />
<meta property="og:locale" content="cs" />
<meta property="og:image:type" content="image/jpeg" />
	

2. Generujte soubor sitemap.xml

Pomáhá vyhledávačům mnohem lépe chápat váš web a mít jistotu, že všechny pro vás důležité stránky se dostanou do indexace. Sitemapu najdete na /sitemap.xml url adrese.

Dobrou praktikou je rozdělovat sitemapu do více sitemap.

3. Vytvořte robots.txt a odkažte na sitemapu

Ačkoliv to není povinnost je lepší to mít. Do budoucna se vám může i hodit. Ověřte zda máte robots.txt na url adrese /robots.txt. Přidáním sitemapy do robots.txt uděláte skvělou práci pro váš web. Ideální obsah tohoto souboru by měl vypadat takto:

robots.txt
		User-agent: * 
Disallow:
Sitemap: https://www.vasedomena.cz/sitemap.xml
	

4. Založte si účet v Google Search Console

Vážně udělejte to. Je to nástroj od googlu, který monitoruje web, hlásí problémy, doporučuje opravy atd. Díky němu se vyvarujete největších průšvihů. Jeden z mých klientů, který můj frontend sám implementoval do svého systému, spustil web se zakázanou indexaci. Web běžel půlroku až rok, pro vyhledávače neexistoval a měl téměř nulovou návštěvnost. Kdyby si byl vytvořil účet v GSC, taky známý jako webmaster tools, nedošlo by k tomu.

Google Search Console

5. Používejte jeden tvar url a ostatní přesměrujte

Ještě před spuštěním webu byste se měli zamyslet nad jeho url, rozhodnout se pro jednu variantu a všechny ostatní přesměrovávat na tu správnou. Jinak google web může zaindexovat duplicitně a to nechcete. Je jedno v jakém tvaru zadám url adresu webu, musím se vždy dostat na jednu správnou variantu (př. https://www.vasedomena.cz/).

  • s www nebo bez www
  • na https nebo http
  • s / na konci nebo bez /

6. Přidejte self canonical

Je dobrou praktikou nastavit self canonical pomoci jednoho meta tagu. Předejdete tak situací, kdy se na váš web odkazuje s #mřížkou nebo ?atributem. I tyto adresy vytvářejí duplicity. Nejčastěji k tomu dochází při sdílení webu na sociálních sítích a jiných zdrojích. Oprava je jednoduchá, umístěte canonical meta tag do <head>.

html
		<link rel="canonical" href="https://vasedomena.cz/aktualni-url-adresa-odkazujici-sama-na-sebe-ve-spravnem-tvaru/">
	

7. Každý stav aplikace vytvářejte na vlastní url adrese

Každý stav, který se děje ve vaši aplikaci a který chcete aby byl indexován musí mít vlastní url adresu. Je vždy lepší vytvářet nové stránky, například: detail článku/produktu/služby, než tento obsah vkládat do vyskakovacího okna apod.

8. Správně a efektivně propojujte interní odkazy

Vyhledávač se dozví o nové stránce k indexaci pomoci <a>odkazů</a>. Čím více odkazů na cílovou adresu vede, tím lépe. O to důležitější je text v těchto odkazech. Správným linkbuildingem můžete dosáhnout velmi zajímavých pozic ve vyhledávaní.

Propůjčil jsem si výpis produktů ze stránek inlive.cz. Všimněte si, že nemají „číst více“ a nadpis karty je zároveň odkazem na detail článku. Berte to jako vhodný vzor pro výpis produktů, služeb apod.

9. Testujte v Lighthouse

Testujte každou pro vás důležitou stránku v lighthouse od googlu. Pozornost byste měli věnovat seo. Nástroj vás upozorni na nedostatky a pomůže je opravit. Neméně důležitou metrikou je rychlost, které google v posledních letech stále více přidává na významu.

Nevadí pokud se pohybujete v oranžových číslech, ale neměli byste se dostat do červených. Pokud je to váš případ, pokuste se to napravit, jinak váš web může být znevýhodněn oproti technologický vyspělejšímu konkurenčnímu webu. Úplně nejvhodnější je dosáhnout zelených čísel.

Test lighthouse můžete spustit ve vašem prohlížeči zadáním url v tomto tvaru:

url
		https://googlechrome.github.io/lighthouse/viewer/?psiurl=https://vasedomena.cz/
	

10. Používejte existující aplikace, které řeší seo

Když se podíváte na všechna doporučení z tohoto článku, tak možná zjistíte že je to hromada práce. A máte pravdu. Udělat vše správně bude trvat hodiny nebo možná desítky hodin. Proto moje závěrečné doporučení zni – používejte existující aplikace, které seo vyřeší za vás. Například plugin Yoast SEO od WordPressu za vás vyřeší téměř všechny mnou zmíněné body.

Chcete odebírat podobné články?

Přihlášení proběhlo úspěšně

Související články

Komentáře

Zatím zde nejsou žádné komentáře.

Přidat nový komentář
Odpovědět na komentář

od: